SELAMAT MELAYARI BLOG " ANAKGUNUNG"

Para pengunjung yang dihormati sekalian. Blog ini dibangunkan untuk tatapan dan kunjungan anda sekalian bagi bertukar-tukar maklumat dan pengetahuan.

Sebarang kekurangan dan kelemahan, harap mendapat teguran.

Terima kasih

ISI KANDUNGAN

Isi kandungan yang dipaparkan ini merupakan pendapat dan buah fikiran pelbagai pihak.

Cari Blog Ini

Sabtu, 30 Januari 2010

Setelah sekian lama negara mencapai kemerdekaan, kemajuan pelbagai bidang ketara di mana-mana jua di negara ini. Perkataan "internet" misalnya, bukan lagi kata yang asing bagi kita, malah nenek-nenek di kampung pun sudah boleh menyebut kata-kata ini. Begitulah perkembangan yang berlaku di sekitar atau dalam kehidupan kita bukan sekadar mengubah cara kehidupan tetapi turut juga  dirasai dalam perkembangan bahasa Melayu.
Ini bermakna bahasa itu sendiri turut mengalami perkembangan terutama sekali dengan pertambahan kosa kata sesuai dengan peredaran zaman. Perkembangan sebegini juga berlaku kepada bahasa-bahasa lain di dunia ini.
Apabila kita melihat kepada kemajuan kini, mungkin ramai di kalangan kita yang sudah lupa bahawa keadaan ini juga selain membawa kebaikan; turut juga menghakis khazanah kita yang sedia ada. Salah satu perkara yang patut kita bersama-sama merenungkannya ialah tulisan jawi. Apa pandangan anda tentang TULISAN JAWI. Marilah kita berkongsi pendapat tentang perkara ini .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan